Fatsa Gaga Gölü Tabiat Parkı açıldı

Fatsa’nın saklı kalmış turizm köşelerinden Gaga Gölü, Tabiat Parkı olarak Ordu turizminin hizmetine açıldı.

Aktüel 23.05.2024 12:07:00 573 0

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, "Rant peşindeki adamlara karşı biz burada bir savaş verdik. Büyük bir mücadele ile burayı kurtardık."diyerek buranın korunması için herkese rol düştüğünü ifade etti.

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler’in park, mesire ve turistik özelliği bulunan alanları halka kazandırmak amacıyla başlattığı çalışmalar kapsamında Ünye Çamlık; Altınordu Durugöl, Kordon, Yoroz, Ihlamur ve Erguvan Park; Büyük Melet Projesi, Cumhuriyet Engelsiz Park, Tayfun Gürsoy Parkı, Fatsa Adası, Fatsa Bolaman, Fatsa Yalıköy Park’ından sonra Fatsa Gaga Gölü Tabiat Parkı’nı halkın hizmetine sundu.

Doğaya uyumlu bir şekilde yenilenen ve Ordu turizmine kazandırılan Gaga Gölü Tabiat Parkı’nın açılış töreni gerçekleştirildi.

Törene Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, Fatsa Kaymakamı Avni Kula, Fatsa Belediye Başkanı İbrahim Etem Kibar, AK Parti İl Başkanı Selman Altaş, MHP İl Başkanı Mehmet Özçelik, ilçe belediye başkanları, STK temsilcileri ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Ordu Büyükşehir Belediyesi Mehteran Takımının çaldığı marşlar eşliğinde başlayan açılış töreninde, kano ve yelkenler Gaga Gölü’nde hünerlerini sergiledi.

Başkan Güler: Rant peşindeki adamlara karşı biz burada bir savaş verdik

Belediye Başkanı Güler yeni bir destinasyon alanını vatandaşların hizmetine sunulmasından mutluluk duyduğunu ifade ederek, şunları söyledi:

“Gaga Gölü’müzü sizlere kazandırmanın mutluluğu içerisindeyiz. Fatsa Adası gibi burayı da yeni bir destinasyon alanı olarak hemşehrilerimizin hizmetine sunuyoruz. Burası çöp yığınıydı. Burayı mezbelelik bir halden kurtardık. Durugöl gibi burayı da kurtardık.  Burayı hizmetinize açıyoruz.”

Başkan Güler, proje içeriğine ilişkin şu açıklamayı yaptı:

“65 dönümlük alan var burada. 11,5 dönümlük yeri kamulaştırdık. Parasını verdik aldık. Yoksa burası bir inşaat alanı haline gelebilirdi. Tıpkı Ünye Çamlık gibi, Belde Otel gibi. Yani rant peşindeki adamlara karşı biz burada bir savaş verdik. Büyük bir mücadele ile burayı kurtardık. Buraya 35 metrelik bir iskele yaptık, 8 metre daha yapacağız. Fotoğraf platformları yaptık. 95 tane ağaç diktik. Ağaççık ve çiçekleri saymıyorum. Piknik masaları ve aydınlatmalar ile burayı çok güzel yaptık. WC’ler, büfeler, mescit, seyir terasımız var. İnşallah yazın burası dolup taşacak. En önemli işlerden biri buranın korunması. Bu konuda hepimize rol düşüyor. İlimize, Fatsa’mıza ve tüm komşularımıza hayırlı olsun.”

Başkan Kibar: Burada çok büyük bir emek var

Fatsa Belediye Başkanı İbrahim Etem Kibar, Fatsa’ya yapılan pek çok yatırımın yanı sıra Gaga Gölü’nde yapılan çalışma için Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler’e teşekkür ederek, şunları söyledi:

“Şehrimizin en önemli turizm destinasyon biri olan sahil yoluna en yakın mesafede bulunan doğal Gaga Gölü’müz, Sayın Bakanımızın yaptığı çok değerli hizmetlerle hemşehrileri ile buluşuyor. Sayın Bakanımıza Fatsa’mıza katmış olduğu değerlerden dolayı teşekkür ediyorum. Burası Fatsa’da bulunsa bile çevre ilçelerin de tabiat parkı haline gelecek. Burada çok büyük bir emek var. Sürecin bu şekilde sonuçlanması çok büyük bir başarıdır.”

Konuşmaların ardından dualar eşliğinde kurdele kesimi yapılarak Gaga Gölü Tabiat Parkı vatandaşların kullanımına açıldı.

Tabiat parkı ziyaretçilere yürüyüş yolları, büfe, WC, mescit, çeşme gibi olanakların yanı sıra seyir terası, salıncak, fotoğraf çekim alanları sunuyor. Ayrıca, otopark ve kent mobilyalarıyla da konforlu bir yapı kazanan park, Ordu'nun turizm potansiyelini daha da yükseltti.